SCHRIJVEN

 

Waarom een tekstschrijver?

Als ondernemer wil je je boodschap duidelijk naar buiten brengen: wie ben je? Wat doe je? Op welke doelgroep richt je je? En welke resultaten kun je hen bieden?

Vaak weet je prima te vertellen wat jouw bedrijf doet. Je hebt volop ideeën en weet wat je wilt overbrengen. Maar dit in de juiste woorden op papier krijgen, is niet altijd gemakkelijk. Je bent per slot van rekening geen schrijver. Je bent expert op jóuw gebied. Gelukkig kun je dan altijd een tekstschrijver inschakelen. And that’s where Backspace comes in!

Wat kun je allemaal laten schrijven?

Ik help je graag met teksten voor bijvoorbeeld je website, nieuwsbrief, brochure, flyer, social media-bericht of mailing. Ik zorg voor teksten die je lezer aanspreken en in actie zetten. Teksten die boeien en informeren, die interesse opwekken of inspiratie bieden. En dat allemaal op basis van jouw input, zodat het ook echt jóuw tekst wordt.

Werkwijze

Misschien heb je al het een en ander op papier staan (steekwoorden of een opzet voor je tekst), waarmee ik aan de slag kan. Maar we kunnen ook aan de hand van een checklist werken, een telefonisch interview houden of een afspraak op locatie maken, zodat ik er precies achter kom wat je boodschap is en wat het doel van je tekst is.

Ik verdiep me in je bedrijf of branche en ga aan de slag met het schrijven van mijn eerste voorstel voor je tekst. Nadat ik je dat heb gemaild, is er natuurlijk nog volop ruimte voor aanpassingen en wijzigingen. Aan de hand van je feedback ‘sleutel’ ik verder aan de tekst totdat hij helemaal naar je zin is.

Zoekwoorden

Natuurlijk let ik ook op het gebruik van zoekwoorden, zodat je website goed vindbaar zal zijn. Maar ik ben geen voorstander van het ‘volproppen’ van je tekst met een overload aan zoekwoorden. Je schrijft per slot van rekening voor je bezoekers, niet (alleen) voor een zoekmachine. Een prettig leesbare tekst en waardevolle content staan voorop.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat een tekst niet alleen goed aansluit bij de doelgroep, maar ook bij de persoon of het bedrijf over wie het gaat. Je moet jezelf in de tekst kunnen herkennen. De tekst moet passen bij wie je bent. En je (potentiële) klanten moeten jou door de tekst heen leren kennen.

R

Heldere, prettig leesbare en overtuigende teksten.

R

Beter gevonden worden in Google, waardoor je meer klanten zult bereiken.

R

Teksten die van bezoekers klanten gaan maken en van lezers leads.

R

Een website die past bij jou en de identiteit van je merk én die is afgestemd op jouw ideale klant.

R

De juiste woorden met de juiste ‘tone of voice’.

Dus wil jij op korte termijn graag je boodschap naar buiten brengen? En kun of wil je zelf geen teksten schrijven, omdat je daar geen tijd voor hebt of geen plezier in hebt? Wil je je liever focussen op je eigen werk en op waar je goed in bent? Mooi! Dan focus ik me graag op jouw teksten!

Lijkt het je wat? Bel, mail of app dan eens vrijblijvend. Dan gaan we samen kijken wat Backspace Tekstredactie voor je kan doen.